Надання послуг в електронній формі
У період карантинних обмежень у жителів Рівненської області підвищився інтерес до електронних послуг, які надають органи державної влади.
Як повідомляють в Березнівському відділі обслуговування громадян (сервісний центр) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, завдяки порталу електронних послуг Пенсійного фонду України, який діє з жовтня 2011 року, у всіх без винятку категорій людей, які обслуговує Фонд, є можливість дистанційно користуватися широким переліком послуг, що надзвичайно важливо в умовах карантину.
З серпня минулого року Пенсійний фонд України запровадив нову модель звернення громадян за призначенням пенсії – в «один дотик» через вебпортал електронних послуг Фонду.
Сервіс призначення пенсії в «один дотик» є однією зі складових частини системи надання послуг у сфері пенсійного забезпечення в електронній формі («Е-ПЕНСІЯ»).
З березня 2020 року за призначенням (перерахунком) пенсії у такий спосіб звернулося близько 10% від усіх заявників.
Щоб скористатися сервісом потрібні лише 3 умови: електронний пристрій (комп’ютер, ноутбук) з доступом до мережі інтернет, авторизація в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України за допомогою електронного цифрового підпису, наявність сканованих документів, необхідних для призначення/перерахунку пенсії.
Для того, щоб подати звернення за призначенням пенсії в “один дотик” необхідно:
-
увійти на вебпортал Пенсійного фонду (https://portal.pfu.gov.ua);
-
в меню “Всі послуги” обрати функцію “Заява на призначення/перерахунок пенсії”;
-
заповнити бланк заяви поданого зразка;
-
завантажити скановані копії необхідних для призначення/перерахунку пенсії, перелік яких поданий на вебпорталі. При цьому, додавати документи при призначенні, у разі потреби, через свій електронний кабінет можна протягом трьох місяців;
-
підписати заяву електронним цифровим підписом та надіслати до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області;
-
дочекатися СМС (протягом 10 днів) – і прийти до сервісного центру з оригіналами усіх поданих документів для ідентифікації особи.
Також в особистому кабінеті є можливість:
-
отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом (форми ОК-5/ОК-7, довідка про розмір пенсії, відомості про виплачену заробітну плату, сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж, інші);
-
подати Анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстрі застрахованих осіб;
-
подати звернення (заяву, скаргу, пропозицію);
-
активувати послугу безкоштовного СМС-інформування щодо призначення/перерахунку пенсії, сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи,
-
скористатися послугою “Пенсійний калькулятор”,
-
надати для оцифрування сканкопію трудової книжки.
Отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП) можна убудь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.
Слід зауважити, що довідки про доходи чи страховий стаж можна отримати без електронного цифрового підпису, скориставшись своєю банківською картою за посиланням https://id.bank.gov.ua.