Малинська сільська територіальна громада
Рівненська область, Рівненський район

Регуляторна політика

Додаток  1

                                                                 до рішення сільської ради 

                                                        від 24.12.2020 року № 53

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я
про порядок підготовки та прийняття регуляторних актів
Малинською сільською радою

 

 

I. Загальні положення


1.1. Метою Положення про порядок підготовки та  прийняття  регуляторних актів (далі – Положення) Малинською сільською радою (далі – сільською радою) є встановлення єдиного підходу до обґрунтування проектів та прийняття прозорих, ефективних та економічно доцільних регуляторних актів, а також усунення перешкод для розвитку підприємницької діяльності. Положення регулює процеси підготовки, прийняття проектів регуляторних актів та визначення ефективності прийнятих рішень.

1.2. Положення розроблене на підставі Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закону) та Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».

 


     II. Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів


2.1. Планування роботи сільської ради з підготовки проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності здійснюється в рамках підготовки та затвердження плану роботи ради в порядку, встановленому Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Регламентом сільської ради, з урахуванням вимог статті 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

2.2. План діяльності ради з підготовки проектів регуляторних актів та зміни до нього оприлюднюються на офіційному сайті  сільської ради (електронна адреса сайту: http://malynska.gromada.org.ua/) не пізніше, як у десятиденний строк після їх затвердження.

 


     III. Підготовка проектів регуляторних актів та порядок їх розгляду


3.1. При підготовці проекту регуляторного акта у сфері господарської діяльності, до його оприлюднення, розробник готує аналіз регуляторного впливу з метою одержання зауважень і пропозицій, а при одержанні їх після опублікування проекту вирішує питання про їх урахування відповідно до статей 4, 8, 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

3.2. Порядок розгляду і прийняття радою регуляторних актів у сфері господарської діяльності регламентується Законами України «Про місцеве самоврядування», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» та цим Положенням. Відповідно до цього порядку розглядаються і приймаються регуляторні акти, окремі положення яких спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між сільською радою та суб’єктами господарювання.

3.3. При розгляді та прийнятті регуляторних актів у сфері господарської діяльності сільська рада виходить з того, що згідно із Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,               ця діяльність спрямовується на вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також відносин між регуляторним органом влади та суб’єктами господарювання, на недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, зменшення втручання держави в діяльності суб’єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності, що проводиться в межах, у порядку та в спосіб, встановлені Конституцією України та Законами України.
3.4. Кожен проект регуляторного акта в сфері господарської діяльності, внесений на розгляд сільської ради, подається до відповідальної постійної комісії для вивчення та надання висновків про відповідність проекту регуляторного акта положенням Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», зокрема принципам державної регуляторної політики (стаття 4) й вимогам щодо підготовки аналізу регуляторного впливу (стаття 8).

3.5. Постійна комісія ради, до відання якої належать питання, може прийняти рішення про забезпечення підготовки експертного висновку щодо регуляторного впливу проекту регуляторного акта у випадках, передбачених ст. 33 Закону та в порядку, встановленому частинами другою та третьою статті 34 цього Закону. Підготовку експертного висновку щодо регуляторного впливу винесеного проекту регуляторного акта забезпечує відповідна постійна комісія сільської ради.

3.6. У разі внесення на розгляд сесії сільської ради проекту регуляторного впливу відповідальна постійна комісія приймає рішення про направлення проекту регуляторного акта на доопрацювання органу чи особі, які внесла проект.
3.7. На підставі аналізу регуляторного впливу, яким супроводжувався проект регуляторного акта при його внесенні на розгляд сесії сільської ради, або експертного висновку щодо регуляторного впливу цього проекту, відповідальна постійна комісія готує свої висновки про відповідність проекту регуляторного акта вимогам ст.ст. 4 та 8 Закону.

3.8. Висновки відповідальної постійної комісії передаються для вивчення постійній комісії сільської ради, до сфери відання якої належить супроводження розгляду проекту регуляторного акта в раді (профільній постійній комісії), за винятком випадків, коли відповідальна постійна комісія є профільною постійною комісією. При представленні та пленарному засіданні сільської ради проекту регуляторного акта голова відповідальної постійної комісії доповідає висновки цієї постійної комісії про відповідність проекту регуляторного акта вимогам ст.ст. 4, 8 Закону.

3.9. У разі оприлюднення проектів регуляторних актів за рішенням сільської ради або її відповідальної постійної комісії, функцію розробника проекту виконує орган, особа чи група осіб, які внесли цей проект на розгляд сесії сільської ради, якщо інше не встановлено у рішенні сільської ради чи відповідальної постійної комісії.

3.10. Зауваження і пропозиції щодо оприлюдненого проекту регуляторного акта, внесеного на розгляд сесії сільської ради, та щодо відповідного аналізу регуляторного впливу, надаються фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями розробникові цього проекту та профільній постійній депутатській комісії.

3.11. Строк, упродовж якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта й не може бути меншим, ніж один місяць та більшим, ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу. Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані впродовж встановленого строку, підлягають обов'язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.

3.12. Регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений сільською радою, якщо відсутній аналіз регуляторного впливу та (або) якщо проект регуляторного акта не був оприлюднений. У разі виявлення будь-якої з цих обставин у прийнятому рішенні сільський голова вживає заходи для припинення виявлених порушень, у тому числі відповідно до закону - скасувати або зупинити дію регуляторного акта, прийнятого з порушеннями.
3.13. Проекти регуляторних актів можуть оприлюднюватися в будь-який спосіб, який гарантує доведення інформації до мешканців територіальної громади: як у друкованих засобах масової інформації так і на офіційному сайті сільської ради у мережі Інтернет.

3.14. Регуляторний акт, прийнятий сільською радою, офіційно оприлюднюється на офіційному сайті сільської ради у мережі Інтернет, в терміни, визначені Законом.

 


     IV. Виконання заходів щодо відстеження регуляторних актів


4.1. Стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.

4.2. Виконання заходів щодо відстеження результативності регуляторних актів, прийнятих сільською радою, забезпечується її виконавчим органом у терміни та порядку, визначені Законом. Звіт про відстеження результативності регуляторних актів виконком сільської ради оприлюднює в десятиденний термін із дня його розроблення та подає не пізніше наступного робочого дня з дня оприлюднення цього звіту до постійної комісії ради, до відання якої належать питання.

4.3. Рішення про необхідність перегляду регуляторного акта на підставі аналізу звіту про відстеження його результативності приймає профільна постійна комісія сільської ради або розробник проекту цього регуляторного акта.

 


     V. Порядок здійснення регуляторної політики виконкомом

сільської ради та Малинським сільським головою


5.1. Розпорядження сільського голови, які є регуляторними актами, готуються та приймаються відповідно до вимог чинного законодавства.

5.2. Підготовка та прийняття регуляторних актів сільської ради здійснюється відповідно до вимог Закону та затвердженому Регламенту ради.

5.3. Відстеження результативності прийнятих рішень, що є регуляторними актами, здійснюється виконкомом сільської ради в порядку, визначеному Законом.

5.4. Сільська рада заслуховує щорічний звіт сільського голови про здійснення державної регуляторної політики виконкомом сільської ради в терміни й порядку, визначеними Законом.

 

 

 

 

Секретар сільської ради                                                                    Ірина ДІДЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь