ПОЛОЖЕННЯ про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Малинської сільської ради
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Малинської сільської ради від 12.07.2024 № 567
ПОЛОЖЕННЯ
про конкурс на посаду керівника
закладу загальної середньої освіти Малинської сільської ради
1. Це Положення визначає процедуру проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти (далі – заклад освіти), підпорядкованого Відділу освіти, культури, молоді та спорту Малинської сільської ради.
2. Посаду керівника закладу освіти може обіймати особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра (спеціаліста), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до цього Положення.
3. Призначення керівника закладу освіти здійснюється Малинською сільською радою або уповноваженим нею органом (посадовою особою) (далі - Засновник) за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до цього Положення шляхом укладення строкового трудового договору (контракту).
Контракт укладається на шість років на підставі рішення конкурсної комісії. Після закінчення строку, на який укладено контракт, трудові відносини припиняються та не можуть бути продовжені на невизначений строк.
З особою, яка призначається на посаду керівника закладу освіти вперше, укладається контракт строком на два роки. Після закінчення строку дії такого контракту та за умови належного його виконання сторони мають право продовжити строк дії відповідного контракту ще на чотири роки без проведення конкурсу.
Особа не може бути керівником одного і того ж закладу освіти більше ніж два строки підряд (крім тих, що розташовані в населених пунктах з одним закладом загальної середньої освіти). До першого шестирічного строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу освіти, призначеного вперше.
4. Підставою для проведення конкурсу є видання розпорядження голови Малинської сільської ради про оголошення конкурсу.
Підставами для прийняття відповідного розпорядження є:
1) утворення нового закладу загальної середньої освіти;
2) наявність вакантної посади керівника закладу загальної середньої освіти;
3) прийняття рішення щодо припинення (розірвання) трудового договору (контракту) з керівником закладу загальної середньої освіти.
5. Розпорядження про оголошення конкурсу видає голова Малинської сільської ради:
1) одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;
2) не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;
3) упродовж десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
6. Конкурс складається з таких етапів:
1) видання розпорядження про оголошення конкурсу та затвердження складу конкурсної комісії;
2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу;
3) прийняття документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі;
4) перевірка поданих документів на відповідність встановленим законодавством вимогам;
5) допущення кандидатів до участі у конкурсному відборі;
6) ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування закладу освіти;
7) проведення конкурсного відбору;
8) визначення переможця конкурсу;
9) оприлюднення результатів конкурсу.
7. Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення.
8. Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на вебсайті Малинської сільської ради та вебсайті закладу освіти наступного робочого дня з дня прийняття рішення про проведення конкурсу та має містити:
1) найменування і місцезнаходження закладу;
2) найменування посади та умови оплати праці;
3) кваліфікаційні вимоги до керівника закладу відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
4) вичерпний перелік, кінцевий термін і місце подання документів для участі у конкурсі;
5) дату та місце початку конкурсного відбору, його складові та тривалість;
6) прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, яка уповноважена надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі у конкурсі.
9. Для організації проведення конкурсу Малинської сільською радою утворюється комісія з проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Малинської сільської ради (далі – Конкурсна комісія) та затверджується її персональний склад.
10. Керівництво роботою конкурсної комісії здійснює її голова, а в разі його відсутності – заступник голови конкурсної комісії. Веде протокол засідання відповідальний секретар конкурсної комісії.
11. Загальна чисельність членів конкурсної комісії становить від 6 до 15 осіб, до складу якої на паритетних засадах входять: представники Засновника (депутати та посадові особи), представники Рівненської районної державної адміністрації чи представники управління Державної служби якості освіти у Рівненській області (державні службовці), представники професійних об’єднань педагогічних працівників, районної профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти.
12. До складу конкурсної комісії не може бути включена особа, яка:
1) визнана в установленому законом порядку недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;
2) має судимість або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
3) відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів.
13. Члени конкурсної комісії зобов’язані:
1) брати участь у роботі конкурсної комісії та голосувати з питань порядку денного;
2) заявляти самовідвід у разі наявності чи настання підстав, передбачених цією статтею, що унеможливлюють її участь у складі конкурсної комісії.
14. Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Рішення конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосували більшість членів затвердженого складу комісії. Члени конкурсної комісії можуть висловити свою окрему думку з відповідного питання, яка додається до протоколу засідання.
15. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
16. Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості, доброчесності. Не допускається будь-яке втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу.
17. Організаційною формою роботи конкурсної комісії є засідання. Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, який підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному вебсайті Малинської сільської ради впродовж наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.
18. Для участі у конкурсі необхідно подати такі документи:
- заява про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;
- автобіографія та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);
- копія паспорта громадянина України;
- копія документа про вищу освіту (з додатком, що є його невід’ємною частиною) не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста);
- документ, що підтверджує вільне володіння державною мовою;
- копія трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної (науково-педагогічної) роботи не менше трьох років на день їх подання (крім приватних та корпоративних закладів освіти);
- довідка про відсутність судимості;
- довідка про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду;
- мотиваційний лист, складений у довільній формі.
Особа може надати інші документи, що підтверджують її професійні та/або моральні якості.
Визначені у цьому пункті документи подаються особисто (або подає уповноважена згідно з довіреністю особа) до конкурсної комісії у 30-ти денний термін з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
Уповноважена особа конкурсної комісії приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає.
19. Упродовж п’яти робочих днів з дня завершення строку подання заяви та документів для участі в конкурсі конкурсна комісія:
- перевіряє подані документи на відповідність встановленим законодавством вимогам;
- приймає рішення про допущення та/або недопущення до участі у конкурсному відборі;
- оприлюднює на офіційному вебсайті Малинської сільської ради перелік осіб, яких допущено до участі у конкурсному відборі (далі – кандидати);
- делегує представника від конкурсної комісії для організації та ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування не пізніше п’яти робочих днів до початку проведення конкурсного відбору.
20. До участі у конкурсному відборі не можуть бути допущені особи, які:
1) не можуть обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
2) подали не всі документи, визначені цим Положенням відповідно до вимог чинного законодавства, для участі в конкурсі;
3) подали документи після завершення строку їх подання.
21. Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:
1) перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, зокрема Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти;
2) перевірки професійних компетентностей шляхом письмового вирішення ситуаційного завдання;
3) публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування.
22. Кандидати, які допущені до конкурсного відбору, проходять перевірку на знання законодавства України у сфері освіти, загальної середньої освіти у формі письмового чи комп'ютерного тестування та вирішення письмового ситуаційного завдання з метою об’єктивної оцінки та перевірки знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти та професійних компетентностей кандидата на посаду керівника закладу освіти.
23. Тестування, вирішення письмового ситуаційного завдання та презентація перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти проводяться в один день.
24. Перелік питань з перевірки знання законодавства для конкурсного відбору на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Малинської ради визначені у Додатку 1 до цього Положення.
Зразки ситуаційних завдань для конкурсного відбору на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Малинської сільської ради визначені у Додатку 2 до цього Положення.
Критерії оцінювання для конкурсного відбору на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Малинської сільської ради визначені у Додатку 3 до цього Положення.
25. Малинська сільська рада або уповноважений нею орган забезпечує відеофіксацію та (за можливості) відеотрансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на офіційному вебсайті Малинської сільської ради впродовж одного робочого дня з дня його проведення.
26. Конкурсна комісія упродовж двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу та оприлюднює результати на офіційному вебсайті Малинської сільської ради та на офіційному вебсайті закладу освіти.
27. Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо:
1) відсутні заяви про участь у конкурсі;
2) до участі у конкурсі не допущено жодного кандидата;
3) жодного з кандидатів не визначено переможцем конкурсу.
У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс.
29. Протягом трьох робочих днів з дня визначення переможця конкурсу засновник (або уповноважений ним орган) призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір.
Секретар сільської ради Ірина ДІДЕНКО
Додаток 1
до Положення
Перелік питань з перевірки знання законодавства
для конкурсного відбору на посаду керівника закладу загальної
середньої освіти Малинської сільської ради
- Питання для перевірки знання Закону України «Про освіту»:
1. Поняття автономії закладу освіти.
2. Перелік документів, до яких заклад освіти зобов’язаний забезпечити відкритий доступ на своєму вебсайті.
3. Перелік документів, якими визначаються повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти.
4. Забезпечення права на безоплатну освіту.
5. Принципи, за якими здійснюється зовнішнє незалежне оцінювання.
6. Органи самоврядування в закладі освіти.
7. Підстави для утворення інклюзивного класу в закладі освіти.
8. Типові ознаки булінгу (цькування).
9. Документ, на основі якого розробляється освітня програма.
10. Обов’язки батьків здобувачів освіти.
11. Повноваження наглядової (піклувальної) ради закладу освіти.
12. Джерела фінансування здобуття особами повної загальної середньої освіти.
13. Проведення внутрішнього моніторингу якості освіти.
14. Періодичність проходження та види атестації педагогічних працівників.
15. Суб’єкт здійснення державного нагляду (контролю) у сфері освіти.
16. Рівні повної загальної середньої освіти.
17. Повноваження місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузі освіти.
18. Права та обов’язки Засновника закладу освіти.
19. Організація освітнього процесу за сімейною (домашньою) формою здобуття освіти.
20. Обов’язки здобувачів освіти.
21. Робочий час педагогічного працівника.
22. Складники системи освіти.
23. Організація навчання здобувачів освіти за мережевою формою здобуття освіти.
24. Види державної автономії закладу освіти.
25. Індивідуальні форми здобуття освіти.
II. Питання для перевірки знання Закону України «Про повну загальну середню освіту»:
1. Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.
2. Заклади загальної середньої освіти, за якими не закріплюється територія обслуговування.
3. Тип закладу освіти, який забезпечує здобуття базової середньої освіти.
4. Установчі документи закладу загальної середньої освіти.
5. Реорганізація та ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості.
6. Внутрішні структурні підрозділи, які можуть функціонувати у складі закладів загальної середньої освіти.
7. Періодичність проведення інституційного аудиту закладу загальної середньої освіти.
8. Утворення, реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання (зміна типу) закладу загальної середньої освіти.
9. Стратегія розвитку закладу загальної середньої освіти.
10. Управління закладом загальної середньої освіти.
11. Відповідальність за організацію харчування учнів у закладі загальної середньої освіти.
12. Відповідальність педагогічних працівників, відносно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності.
13. Педагогічне навантаження вчителя на одну тарифну ставку.
14. Педагогічне навантаження асистента вчителя інклюзивного класу закладу загальної середньої освіти.
15. Розподіл педагогічного навантаження в закладі загальної середньої освіти.
16. Навчальний рік та режим роботи закладу загальної середньої освіти.
17. Форми здобуття загальної середньої освіти.
18. Документи про освіту.
19. Зарахування учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти.
20. Кількість учнів у класі (наповнюваність класу) державного, комунального закладу освіти.
21. Заохочення і відзначення здобувачів освіти.
22. Учасники освітнього процесу закладу загальної середньої освіти.
23. Громадське самоврядування в закладі освіти.
24. Організація інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.
25. Система управління закладом загальної середньої освіти.
- Питання на знання Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року:
1. Проблема, яка визначена для розв’язання відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року.
2. Мета Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року.
3. Випускник нової української школи – це…
4. Шляхи та способи розв’язання проблеми відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року.
5. Етапи реалізації Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року.
6. Державні стандарти загальної середньої освіти, на яких повинне ґрунтуватися реформування змісту загальної середньої освіти згідно Концепції НУШ.
7. Ключові компетентності здобувачів освіти, визначені в Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року?
8. Для досягнення мети Концепції «НУШ» необхідно забезпечити ….
9. Реформування структури загальної середньої освіти передбачає перехід до…
10. Профільна школа академічного спрямування сприятиме ….
Додаток 2
до Положення
Зразки ситуаційних завдань для конкурсного відбору
на посаду керівника закладу загальної середньої освіти
Малинської сільської ради:
Ситуація 1. До директора звернулись батьки учениці 2 класу з проханням організувати для їхньої дитини інклюзивне навчання.
Які дії директора школи?
Ситуація 2. До директора закладу освіти звернулися батьки учениці 9 класу з тієї причини, що однокласник їхньої дочки виставив у соцмережі відео, на якому зафіксоване її побиття іншими учнями.
Чи адресним є звернення батьків? Якими мають бути дії директора у такому випадку?
Ситуація 3. У педагогічному колективі неодноразово порушували питання необхідності обговорення проекту річного плану закладу освіти. Педагоги скаржилися, що адміністрація сама планує, не цікавиться думкою колективу, який має цей план виконувати. Цього навчального року Ви вирішили запровадити колегіальний підхід до визначення пріоритетів роботи школи та складання річного плану на наступний навчальний рік.
1. Запропонуйте модель колективного обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Доведіть її ефективність.
2. У чому, на Вашу думку, полягає роль керівника як управлінця персоналом відповідно до нової моделі управління людськими ресурсами в системі освіти?
Додаток 3
До Положення
Критерії оцінювання для конкурсного відбору на посаду керівника
закладу загальної середньої освіти Малинської сільської ради
І. Перевірка знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти проводиться у формі тестових завдань.
Під час проведення тестування кандидатам забороняється користуватися додатковими електронними приладами, підручниками, навчальними посібниками, іншими матеріалами, а також спілкуватись один з одним. У разі порушення зазначених вимог кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається відповідний акт, який підписується присутніми членами конкурсної комісії.
Під час написання тестів перевіряються знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти, зокрема Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», а також Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р. Тест складається з 30 питань.
Кандидати виконують тестові завдання на аркушах з надрукованими завданнями. Отримавши аркуш із завданнями, кандидат обов’язково вказує своє прізвище, ім’я та по батькові. Кожен аркуш має кутовий штамп Малинської сільської ради.
Після виконання тестів на кожному аркуші проставляються підпис кандидата та дата складання тестування.
Загальний час для проведення тестування становить 30 хвилин.
Після закінчення часу, відведеного на проведення тестування, проводиться перевірка відповідей та їх оцінювання. Оцінка здійснюється усіма членами комісії, які додають усі бали (1 бал за правильну відповідь). Якщо кандидат допустив виправлення під час виконання тестових завдань, члени комісії вирішують чи зарахувати цю відповідь.
Аркуші з відповідями кандидатів зберігаються разом з іншими матеріалами та документами конкурсної комісії у Відділі освіти, культури, молоді та спорту Малинської сільської ради.
ІІ. Вирішення ситуаційного завдання проводяться з метою об’єктивного з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання, досвід під час виконання посадових обов’язків, а також з метою комплексної перевірки кандидатів на відповідність професійній компетентності, оцінки комунікаційних якостей та вміння приймати рішення.
Кандидати розв’язують одне ситуаційне завдання із запропонованих (за своїм вибором). При вирішенні ситуаційного завдання кандидат здійснює записи на аркуші з кутовим штампом Малинської сільської ради. Перед відповіддю обов’язково вказуються прізвище, ім’я та по батькові кандидата.
Після підготовки відповіді на аркуші проставляються підпис кандидата та дата складання іспиту.
Розв’язання ситуаційного завдання кандидатами є успішним, якщо проведений детальний аналіз описаної ситуації, визначена і обґрунтована проблема для вирішення, розроблене управлінське рішення розв’язання проблеми, виявлені ризики і припущення.
На розв’язання ситуаційного завдання кандидатові надається 30 хвилин.
Після розв’язання ситуаційного завдання або після закінчення часу, відведеного на його розв’язання, кандидати надають секретарю свої відповіді.
Конкурсна комісія для оцінювання результатів розв’язання ситуаційного завдання виставляє:
3 бали – ситуація розв’язана у межах вимог чинних нормативно-правових актів без можливого розвитку конфліктної ситуації;
2 бали – ситуація розв’язана, проте учасник демонструє незнання окремих нормативно-правових актів, що стосуються ситуації. Розвиток конфліктної ситуації не передбачається;
1 бал – хід розв’язання ситуації спонукає до розвитку конфлікту, є ознаки порушення нормативно-правових актів;
0 балів – учасник не орієнтується у можливих шляхах розвитку конфліктної ситуації.
Визначення результатів розв’язання ситуаційних завдань здійснюється кожним членом конкурсної комісії індивідуально та вноситься до відомості про результати розв’язання ситуаційних завдань. Остаточною оцінкою у балах за розв’язання ситуаційного завдання є середнє арифметичне значення оцінок членів конкурсної комісії.
Після оцінювання члени конкурсної комісії надають відомості про результати розв’язання ситуаційних завдань кандидатів секретарю комісії.
ІІІ. Для публічної та відкритої презентація проєкту перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування та надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії щодо проведеної презентації кожному кандидату надається:10 хвилин на презентацію та до 10 хвилин на надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії.
Під час оцінювання публічної та відкритої презентації кандидатів виставляються такі бали:
2 бали – кандидатам, які виявили глибокі знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов’язків;
1 бал – кандидатам, які виявили знання в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов’язків;
0 балів – кандидатам, професійна компетентність яких не відповідає вимогам.
Оцінювання публічної та відкритої презентації кандидатів на даному етапі конкурсу здійснюється кожним членом конкурсної комісії індивідуально, шляхом виставлення балів, які вносяться до відомості про результати публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання.
Під час презентації не ставляться запитання щодо політичних поглядів, релігії, етнічного походження, матеріального становища, соціального походження або питання, які можуть бути розцінені як дискримінаційні.
Оцінювання (за ступенем вираженості) здійснюється за такими критеріями:
- наявність чітко сформульованої мети та завдань розвитку закладу;
- наявність чітко вираженого терміну реалізації завдань та їх досягнення;
- наявність аналізу сучасного стану закладу, визначення наявних проблем;
- новизна, використання інноваційних методів та прийомів в управлінській діяльності;
- залучення колективу до інноваційної діяльності, участі у проєктах тощо;
- переваги обраного шляху розвитку закладу..
Визначення результатів презентації та співбесіди здійснюється кожним членом конкурсної комісії індивідуально. Остаточною оцінкою у балах є середнє арифметичне значення оцінок членів конкурсної комісії, що вносяться до відомості про результати оцінювання презентації та співбесіди.
Загальний підсумок результатів конкурсу здійснюється у балах, які визначаються як сума оцінок за результатами виконання тестових завдань на знання законодавства про освіту, вирішення ситуаційного завдання, публічної та відкритої презентації проєкту перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та співбесіди.
За результатами конкурсу комісія приймає рішення про визначення переможця конкурсу та рекомендує засновнику (або уповноваженому ним органу) призначити його на посаду керівника закладу освіти шляхом укладення строкового трудового договору (контракту).
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Малинської сільської ради від 12.07.2024 № 567
Типова форма контракту
з керівником закладу загальної середньої освіти
Малинської сільської ради
Малинська сільська рада, в особі ___________________________________ _______________________________, (надалі-Засновник), який діє на підставі ____________________________________, з однієї сторони та громадянин (-ка) _____________________________ (надалі – Керівник) уклали цей контракт про те, що громадянин (-ка) _____________________________ призначається на посаду директора _________________________________ (надалі – заклад освіти) терміном на _____ роки з «___» ________ 20 __ р. по «___» ________ 20 _ р.
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Керівник здійснює безпосереднє управління закладом освіти на умовах, викладених у Контракті, відповідно до чинного законодавства України, рішень Малинської сільської ради, розпоряджень Малинського сільського голови, наказів начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Малинської сільської ради (надалі-Уповноважений орган) та Статуту закладу освіти.
1.2. Цей Контракт є строковим трудовим договором. На підставі Контракту виникають трудові відносини між Керівником і Засновником.
1.3. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах наданих повноважень та несе відповідальність за свою діяльність відповідно до чинного законодавства України.
1.4. Керівник підпорядкований, підзвітний та підконтрольний Засновнику та Уповноваженому органу засновника в межах, встановлених чинним законодавством, Статутом закладу та цим Контрактом.
1.5. Призначення Керівника здійснюється на підставі позитивного висновку конкурсної комісії та розпорядження сільського голови.
Надання відпустки Керівнику та направлення його у службове відрядження проводиться відповідно до чинного законодавства та за погодженням Уповноваженого органу.
Звільнення Керівника із займаної посади здійснюється на підставі розпорядження сільського голови або наказу уповноваженого ним органу.
1.6. На період відпустки, хвороби або відсутності з інших поважних причин Керівника, його обов’язки виконує заступник Керівника, посадовими обов’язками якого це передбачено, або особа, яка призначається наказом уповноваженого органу.
ІІ. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ КЕРІВНИКА
2.1. Обов’язки керівника:
2.1.1.Виконувати Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу освіти, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою.
2.1.2.Планувати та організовувати діяльність закладу освіти.
2.1.3.Розробляти та подавати Уповноваженому органу проєкт кошторису закладу освіти на затвердження, проєкт штатного розпису закладу освіти – на погодження.
2.1.4.Організовувати діяльність закладу освіти в межах затвердженого кошторису.
2.1.5. Забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу освіти.
2.1.6. Затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу освіти.
2.1.7. Затверджувати посадові інструкції працівників закладу освіти.
2.1.8. Організовувати освітній процес та видачу документів про освіту.
2.1.9. Затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу освіти відповідно до Закону «Про повну загальну середню освіту».
2.1.10. Створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану.
2.1.11. Затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування.
2.1.12. Забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку здобувача освіти.
2.1.13. Контролювати виконання педагогічними працівниками та здобувачами освіти освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану.
2.1.14. Забезпечувати здійснення контролю за досягненням здобувачами освіти результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом.
2.1.15. Створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.
2.1.16. Сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками.
2.1.17. Створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу освіти.
2.1.18. Сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі освіти.
2.1.19. Формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти.
2.1.20. Створювати в закладі освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки.
2.1.21. Організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню здобувачів освіти відповідно до законодавства.
2.1.22. Забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України.
2.1.23. Здійснювати зарахування, переведення, відрахування здобувачів освіти, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства.
2.1.24. Організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства.
2.1.25. Звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу освіти.
2.1.26. Виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.
2.1.27. Керівник закладу освіти зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.
2.1.29. Керівник закладу освіти має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про повну загальну середню освіту» та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами закладу освіти і строковим трудовим договором.
2.2.Права Керівника:
2.2.1. Діяти від імені закладу освіти без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами.
2.2.2. Підписувати документи з питань освітньої, господарської та іншої діяльності закладу освіти.
2.2.3. Приймати рішення щодо діяльності закладу освіти в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами.
2.2.4. Призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства.
2.2.5. Визначати режим роботи закладу.
2.2.6. Ініціювати перед Засновником або Уповноваженим органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів.
2.2.7. Видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання.
2.2.8. Укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції.
2.2.9. Звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу.
2.2.10. Приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.
ІІІ. ОПЛАТА ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КЕРІВНИКА
3.1. За виконання обов’язків, передбачених цим Контрактом, Керівнику нараховується заробітна плата в межах фонду оплати праці на відповідний рік, виходячи з установлених:
3.1.1. Посадового окладу, встановленого відповідно до тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів.
-
-
- Підвищень посадового окладу за кваліфікаційну категорію.
- Надбавок (за вислугу років, почесне звання, престижність педагогічної праці тощо).
-
3.1.4. Доплат (за науковий ступінь, роботу у спеціалізованому закладі, тощо).
3.1.5. Премії за високі показники в роботі, розмір якої залежить від особистого внеску в загальні результати роботи закладу. Розмір премії встановлюється Уповноваженим органом відповідно до Положення про преміювання за високі показники в роботі, передбаченого колективним договором.
3.1.6. Премія за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов’язків. Розмір грошової винагороди встановлюється Уповноваженим органом відповідно до чинного законодавства.
3.2. Керівнику надається матеріальна допомога на оздоровлення під час щорічної відпустки у розмірі посадового окладу.
3.3. У разі неналежного виконання Керівником обов'язків, покладених на нього цим Контрактом, премія за високі показники в роботі, грошова винагорода за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов’язків зменшується або не виплачується.
3.4. Посадовий оклад Керівника може бути переглянутий у відповідності зі змінами умов оплати праці відповідно до постанов Кабінету Міністрів України, наказів галузевих міністерств та чинного законодавства України.
Керівнику може виплачуватися премія в межах фонду оплати праці за наказом Уповноваженого органу.
3.5. Керівникові надається відпустка, згідно з чинним законодавством, колективним договором закладу та графіком відпусток, затвердженого в установленому порядку на відповідний рік.
3.6. Керівникові надається право на такі види щорічних відпусток:
основна відпустка;
додаткова відпустка за роботу із шкідливими та важкими умовами;
додаткова відпустка за особливий характер праці;
інші додаткові відпустки, передбачені законодавством.
та має право на Додаткові відпустки:
- у зв'язку з навчанням;
- творча відпустка;
- відпустка для підготовки та участі в змаганнях;
- соціальні відпустки (відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами);
- відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
- відпустка у зв'язку з усиновленням дитини; додаткова відпустка працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи);
- відпустки без збереження заробітної плати.
Всі види відпусток надаються на підставі заяв Керівника Уповноваженому органу з необхідним пакетом документів відповідно чинного законодавства.
ІV. ОБОВ’ЯЗКИ РОБОТОДАВЦЯ
4.1. Засновник, Уповноважений орган зобов’язані:
4.1.1. Забезпечувати заклад освіти (за заявками) матеріально-технічними ресурсами в обсязі, необхідному для функціонування закладу освіти в межах бюджетного фінансування на відповідний рік.
4.1.2. Надавати інформацію на запити закладу освіти.
4.1.3. Здійснювати інші повноваження, передбачені чинним законодавством України.
V. ВНЕСЕННЯ ЗМІН І ДОПОВНЕНЬ ДО КОНТРАКТУ
ТА ПРИПИНЕННЯ ЙОГО ДІЇ
5.1. Зміни та доповнення до цього Контракту вносяться шляхом підписання додаткових угод, які є невід’ємною частиною Контракту. Контракт припиняє дію з підстав, передбачених чинним законодавством України та умовами цього Контракту.
5.2. Керівник закладу освіти звільняється з посади у зв’язку із закінченням строку трудового договору або достроково відповідно до умов даного Контракту.
5.3. Припинення трудового договору з Керівником закладу освіти у зв’язку із закінченням строку його дії здійснюється з підстав та у порядку, визначених законодавством про працю керівником.
5.4. Керівник закладу освіти звільняється з посади на підставі розпорядження Малинського сільського голови (або наказу Уповноваженого ним органу) відповідно до положень законодавства про працю, установчих документів закладу, укладеного трудового договору та згідно чинного законодавства.
5.5. Цей Контракт припиняється, а Керівник звільняється:
1) після закінчення терміну дії Контракту;
2) за згодою сторін;
3) до закінчення терміну дії Контракту у випадках, передбачених пунктом 5.6. цього Контракту;
4) з інших підстав, передбачених чинним законодавством України та цим Контрактом.
5.6. Керівник може бути звільнений з посади, а цей Контракт розірваний з ініціативи Засновника або Уповноваженого ним органу, до закінчення терміну його дії у разі:
1) невиконання Керівником обов’язків, покладених на нього Контрактом;
2) одноразового грубого порушення Керівником чинного законодавства України чи обов’язків, передбачених Контрактом, в результаті чого для закладу настали значні негативні наслідки (завдано збитки, виплачено штрафи та інше);
3) у разі недотримання Керівником трудового, фінансового та бюджетного законодавства;
4) у разі незабезпечення виконання в установлені строки вимог законодавства, виявлених під час інституційного аудиту чи позапланового заходу державного нагляду (контролю).
5) порушення прав здобувачів освіти чи працівників, встановлене рішенням суду, яке набрало законної сили.
6) з інших підстав, передбачених чинним законодавством України та цим Контрактом.
У разі розірвання Контракту з підстав, не передбачених законодавством України, звільнення провадиться згідно з пунктом 8 частини першої статті 36 Кодексу законів про працю України. Орган галузевого управління може вносити пропозиції Засновнику щодо розірвання контракту з Керівником з підстав, передбачених цим пунктом.
5.7. У разі дострокового розірвання Контракту у зв’язку з невиконанням або неналежним виконанням сторонами обов’язків, передбачених цим Контрактом, він розривається з попередженням за два тижні відповідної сторони.
VІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН І ВИРІШЕННЯ СПОРІВ
6.1. У випадку невиконання чи неналежного виконання обов’язків, передбачених цим Контрактом, сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України та цим Контрактом.
6.2. Спори між сторонами вирішуються в порядку, встановленому чинним законодавством України.
VІІ. СТРОК ДІЇ ТА ІНШІ УМОВИ КОНТРАКТУ
7.1. Цей Контракт діє терміном на ______ роки з «__» _______ 20__ року по «___»_______ 20___ року і набирає чинності з дня підписання Сторонами.
7.2. Цей контракт укладений українською мовою, на ___ сторінках у двох примірниках, які зберігаються у кожної зі Сторін і мають однакову юридичну силу.
7.3. Керівник, який звільняється, протягом 5 (п’яти) робочих днів до прийняття відповідного рішення проводить інвентаризацію всіх матеріальних цінностей закладу освіти, наявних документів, справ та на підставі проведеної інвентаризації надає на затвердження Уповноваженому органу Акт приймання-передачі.
VІІІ. АДРЕСИ СТОРІН ТА ІНШІ ВІДОМОСТІ
8.1. Відомості про Засновника:
Повна назва: ___________________________
Місцезнаходження: _______________________________________________
ПІБ керівника: ___________________________________________________
8.2. Відомості про Керівника:
ПІБ ____________________________________________________________
Місце проживання (реєстрації) _______________________________________
номер телефону __________________________________________________
серія, номер паспорта, ким і коли виданий _____________________________
__________________________________________________________________
Засновнник
|
Керівник |
|
(підпис) |
(підпис) |
|
(прізвище, ім’я та по батькові) |
(прізвище, ім’я та по батькові) |
|
(дата) |
(дата) |
Секретар сільської ради Ірина ДІДЕНКО